Ett nytt Motel L öppnar sommaren 2017

Sommaren 2017 slår vi upp portarna till ett andra Motel L i Stockholm – ett stenkast från Stockholmsmässan och Älvsjö station.

På plats idag är grunden till det som ska bli en 16 våningar hög byggnad där Motel L kommer ta upp nio våningar med 174 nya, fräscha hotellrum. Hotellet kommer att få samma designade uttryck som vårt första Motel L i Hammarby Sjöstad, som öppnades den 1 maj 2014.

Motel L byggs efter miljöcertifieringssystemet Miljöbyggnad, som är ett kvitto på viktiga kvaliteter som energi, inomhusmiljö och material. Enligt detta miljöcertifieringssystem kan en byggnad uppnå betyget brons, silver eller guld, och då vi knep den ädlaste valören GULD för vårt första Motel L i Hammarby Sjöstad är detta så klart även målet för vårt andra Motel L i Älvsjö. Det innebär att vi bygger energieffektivt för att skona klimatet, samt att vi sätter verksamheten i fokus genom att skapa en bra inomhusmiljö för de som är i hotellet.

White Arkitekter har utformat detta nya bygge, och själva byggandet står Botrygg för, som bygger och förvaltar bostäder och samhällsfastigheter i flera av våra svenska städer. Centrala Älvsjö är ett av Stockholms stadsutvecklingsområden och ingår i projektet ”Vision Söderort”.

Motel L ingår i koncernen Ligula Hospitality Group som äger, förvaltar och utvecklar koncept och varumärken inom hotellnäringen. Själva idén bakom Motel L var att skapa ett designat budgetkoncept och att driva detta under ett eget varumärke. Dessa hotell har en standard och en design som vida överstiger det normala för andra hotell inom denna kategori. Bland annat är de svenska kvalitetssängarna Carpe Diem, rainshower i badrummen och AC standard i alla rum.

Förstärkta hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell under Ligula Hospitality Group
2020-08-20
Ligula Hospitality Group med sina 40 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland har sedan i våras förstärkt sina hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell i kedjan.