Ligula Hospitality Group med sina 40 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland har sedan i våras förstärkt sina hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell i kedjan. Detta innebär bl a att frukostserveringen har säkerhetsanpassats, avståndsmarkeringar i hissar och allmänna utrymmen är tydligt markerade, städningen har förstärkts, handsprit finns tydligt utplacerat och i princip all publik personal samt personal som hanterar mat och dryck bär handskar och munskydd – detta för att minska smittspridningen av covid-19.

“Vi har gjort allt vi ser som möjligt för att skydda våra gäster och medarbetare vilket vi uppfattar har tagits emot mycket väl” säger Åsa Lilja, kommersiell chef. “Sommaren har varit relativt välbesökt på många av våra hotell och vi har fått mycket positiva reaktioner på våra åtgärder från många av dessa kunder. Vi ser nu att vi hittat och arbetat in bra rutiner för hur vi ska hantera detta, rutiner vi kommer fortsätta arbeta efter och anpassa under hösten. Vi är övertygade om att de kunder som vi nu ser börjar boka in sig och som är mer företagsrelaterade kommer uppskatta våra rutiner lika mycket som sommarens mer fritidsbetonade gäster har gjort.”

“Vi upplever också att många resebyråer frågar efter trygghets- och säkerhetsåtgärder inför höstens bokningar för att i sin tur skydda sina kunder vilket vi på Ligula kan konstatera att vi uppskattas för. Det känns bra att kunna svara ja på de frågor vi får från resebyråer och arrangörer angående våra rutiner”, menar Åsa Lilja.

Åsa Lilja, Kommersiell chef på Ligula Hospitality Group

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt som äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver enheter på 16 orter i Sverige, sex i Tyskland och i Danmark (Köpenhamn). Hotellverksamheten bedrivs under varumärkena Collection by Ligula, ProfilHotels by Ligula, Apartments by Ligula, Motel L by Ligula och Good Morning Hotels by Ligula. Genom franchiseavtal med Rezidor Hotels driver Ligula även Park Inn-enheterna i Hammarby Sjöstad, Malmö och Köpenhamn. Koncernen har sedan 2015 mer än fördubblat antalet hotell i sin verksamhet och driver nu 40 hotell och expansionen fortsätter.

Alla varumärken drivs efter Ligula’s grundkoncept ” The Art of Hotel Living” där detaljerna är i fokus.

Ligula Hospitality Group:
Åsa Lilja
Director of Sales & Marketing
 asa.lilja@ligula.se
 +46 (0)733-89 88 49

Läs mer på Ligula.se/om-ligula

Ligula Hospitality Group | Cornell University
2022-04-25
Ligula Hospitality Group | Cornell University
Ligula Hospitality Group investerar i ett gemensamt certifikat för högre chefer och samtliga hotelldirektörer. Utbildningen är framtagen tillsammans med Cornell University, School of Hotel Administration och genomförs digitalt i deras regi.
2022-02-08
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
2021-12-30
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
Med tanke på rådande omvärldssituation p g a spridningen av Coronaviruset och utifrån våra medarbetare och gästers intresse och säkerhet så har vi här sammanfattat hur Ligula Hospitality Group agerar för att fortsätta sköta och hantera vår dagliga hotelldrift i de länder vi verkar i, d v s Sverige, Danmark och Tyskland.
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
2021-03-08
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
I dessa svåra tider för branschen med pandemi och medföljande restriktioner som slagit hårt mot näringen så växer Ligula Hospitality Group med fler hotell.