Heléne Holmgren, ny general manager Profilhotels Aveny, Umeå

Heléne Holmgren är sedan i vintras ny General Manager för Ligula Hospitality Groups ProfilHotels Aveny. Hotellet, som är beläget i centrala Umeå, har en stark lokal anknytning med en lång historia på stadens hotellmarknad. Här möts gemytlig charm med modern design i en färgglad och trivsam miljö.

Vi ställde några snabba frågor till Heléne:

Vad är din roll på Ligula?
Nytillträdd General Manager på ProfilHotels Aveny sedan slutet av februari 2024.

Vad gillar du mest med att arbeta i hotellbranschen?
Det är verkligen en bransch jag älskar och brinner för! Jag har jobbat i branschen större delen av mitt yrkesliv. Mina föräldrar drev turistanläggningar, den första när jag var fem år, så någonstans fastnade jag redan där. Jag älskar service och kontakten med människor.

Vad är det bästa med att få vara General Manager?
Det är nog helheten! Att få vara delaktig i alla delar och få möjligheten att vara med och påverka. Det är framför allt väldigt kul att se personalen växa och vara en del av en väldigt stark sammanhållning och gemenskap. Här hjälper alla varandra oavsett vilken avdelning man jobbar på och det kan man tycka är en självklarhet, men så är det inte alltid.

Vad är utmaningarna?
Jag har jobbat så många år i branschen och har väldigt mycket erfarenhet men upplever ändå att varje nytt hotell är en helt ny utmaning. Men det är också väldigt kul med utmaningar och jag tror inte man skulle ta en sådan här tjänst om inte det också var en del av motivationen.

Varför ska man boka in ett möte på ProfilHotels Aveny?
Vi har jättefina lokaler och allt under samma tak. Här kan man njuta av en riktigt god måltid i restaurangen, få hjälp av kompetent personal som stöttar en hela vägen från start till avslut och njuta av en härlig och inspirerande miljö.

Om du fick välja vem du vill, i hela världen, vem skulle du då vilja äta hotellfrukost med?
Det är en jättesvår fråga men jag hade gärna ätit en frukost tillsammans med Astrid Lindgren. Men om det ska vara en levande person så tror jag att det hade varit en rolig frukost med Sissela Kyle!

Varmt välkommen till Ligula Heléne!

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt som äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver idag 34 hotell på 16 orter i Sverige, sju hotell i Tyskland och fem hotell i Danmark (Köpenhamn), totalt 46 hotell. Hotellverksamheten bedrivs under varumärkena Collection by Ligula, ProfilHotels by Ligula, Apartments by Ligula, Motel L by Ligula och Good Morning Hotels by Ligula. Genom franchiseavtal med Best Western Hotels driver Ligula även fem Best Western Plus hotell. Läs mer på www.ligula.se

Över 30 år av trogen tjänst
2024-05-24
Över 30 år av trogen tjänst
Under Ligulas kick-off i februari 2024 välkomnades två uppskattade medarbetare upp på scen av VD Uwe Löffler för att hedras för sina över 30 år av trogen tjänst inom företaget.
Helene Holmgren, ny general manager Profilhotels Aveny, Umeå
2024-05-24
Helene Holmgren, ny general manager Profilhotels Aveny, Umeå
Helene Holmgren är sedan i vintras ny General Manager för ProfilHotels Aveny. Hotellet, som är beläget i centrala Umeå, har en stark lokal anknytning med en lång historia på stadens hotellmarknad.
Helen Persson, ny HR & Sustainability Manager på Ligula Hospitality Group
2023-12-15
Helen Persson, ny HR & Sustainability Manager på Ligula Hospitality Group
Helen Persson är från och med i höstas ny HR & Sustainability Manager för Ligula Hospitality Group. I denna breda och centrala roll ansvarar Helen för såväl Ligulas hållbarhetsarbete, employer branding och andra viktiga HR- och lönerelaterade frågor.
Andréas Johansson, ny General Manager ProfilHotels President, Norrköping
2023-06-27
Andréas Johansson, ny General Manager ProfilHotels President, Norrköping
Andréas Johansson är fr o m i våras ny General Manager för Ligula Hospitality Groups ProfilHotels President i Norrköping. Hotellet, som är beläget i centrala Norrköping, har en naturlig plats på hotellmarknaden i staden där färgstark design och teknik fått samverka för att skapa en modern och trivsam miljö.
2022-12-06
Annelie Persson, ny General Manager ProfilHotels Aveny, Umeå
Annelie som nu axlat rollen som General Manager har bott en hel del utomlands där hon också drivit hotell. Hon har många års erfarenhet från resenäringen bland annat från regional turismutveckling, SRF (Svenska resebranschföreningen) och från resebyråverksamhet.