!
Information om corona (covid-19)
Läs mer >

INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER RÖRANDE CORONAVIRUSET

Med tanke på rådande omvärldssituation p g a spridningen av Coronaviruset Covid-19 och utifrån våra medarbetare och gästers intresse och säkerhet så har vi här sammanfattat hur Ligula Hospitality Group agerar för att fortsätta sköta och hantera vår dagliga hotelldrift i de länder vi verkar i, d v s Sverige, Danmark och Tyskland.

Vi följer noggrant rekommendationerna från respektive land och dess hälsomyndigheter.

Samtliga 40 hotell inom Ligula Hospitality Group följer rekommendationer, instruktioner och råd från hälsomyndigheterna i de tre länder där vi verkar (i Sverige följs Folkhälsomyndighetens råd). Medarbetarna och våra hotellgästers säkerhet är vår högsta prioritet i alla lägen.

Alla 40 hotell håller öppet som vanligt, i en del fall med begränsad omfattning, bl a med begränsade restaurangverksamhet. Vi är extra uppmärksamma på den löpande hygienen och har bl a förstärkt följande:

  • Vi har utökat våra städrutiner, d v s vi städar oftare
  • Gott om handsprit och tvål är en självklarhet
  • Alla medarbetare som jobbar med livsmedel använder handskar
  • Frukost serveras som a la carte eller i frukostpåse
  • Vi tar ej i hand utan hälsar på avstånd
  • Medarbetare med förkylningssymptom stannar hemma

Vi tar hand om våra gäster och våra medarbetare på bästa möjliga sätt och är mycket måna om att alla ska må så bra som möjligt.

Avbokningar

Avseende avbokningsregler följer vi och våra hotell ordinarie avbokningsregler utfärdade av respektive lands branschförening. Resenärer bosatta i länder med reseförbud utfärdade av respektive lands myndighet tillåts därmed avboka utan restriktioner.

Bokningar gjorda t o m 30 april 2020 med ankomst senast 30 juni 2020, bokade via vår hemsida ligula.se eller direkt med respektive hotell via mail eller telefon, kan oavsett bokningsvillkor ombokas 24 timmar innan ankomst till annat datum tre månader fram i tiden. Eventuell avvikelse i pris regleras vid ankomst på aktuellt hotell.

Bokningar gjorda via Online Travel Agencys, t ex Expedia, Bookings.com etc hänvisar vi till dem för eventuella av- eller ombokningar.

Gällande bokningar av möten och konferenser så gäller även här våra ordinarie avbokningsregler som du hittar på din bokningsbekräftelse. För att av- eller omboka ett möte, kontakta aktuellt hotell.

Vill du boka en eller flera hotellnätter eller ett möte eller så kontakta aktuellt hotell eller gör en förfrågan via vår hemsida ligula.se/moten. Du kan även maila sales@ligula.se så kontaktar vi dig.

Vi som jobbar inom Ligula Hospitality Group och alla våra 40 hotell önskar som alla andra att den besvärliga situationen p g a coronaviruset snart ska vara ett minne blott – men fram till dess fortsätter vi som vi alltid gör, ”business as usual” så gott det går med att våra gäster ska få en så positiv och bekymmerslös vistelse som möjligt.

Kontaktpersoner
Ligula Hospitality Group:
Åsa Lilja, Commercial Director
asa.lilja@ligula.se

Pressreleaser
Förstärkta hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell under Ligula Hospitality Group
2020-08-20
Förstärkta hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell under Ligula Hospitality Group
Ligula Hospitality Group med sina 40 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland har sedan i våras förstärkt sina hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell i kedjan.
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER RÖRANDE CORONAVIRUSET
2020-03-19
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER RÖRANDE CORONAVIRUSET
Med tanke på rådande omvärldssituation p g a spridningen av Coronaviruset Covid-19 och utifrån våra medarbetare och gästers intresse och säkerhet så har vi här sammanfattat hur Ligula Hospitality Group agerar för att fortsätta sköta och hantera vår dagliga hotelldrift i de länder vi verkar i, d v s Sverige, Danmark och Tyskland.
Ligula Hospitality Group AB miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas
2020-03-13
Ligula Hospitality Group AB miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas
Ligula Hospitality Group har uppnått Svensk Miljöbas samtliga krav för miljödiplomering. Miljödiplomeringen bekräftar att verksamheten har konkreta verktyg och ett väl fungerande miljöledningssystem för ett effektivt och fortsatt långsiktigt miljöarbete framåt.
Nominerade i kategorin bästa hotellkedja Sverige
2020-01-21
Nominerade i kategorin bästa hotellkedja Sverige
Ligula Hospitality Group är glada över att vara nominerade till Grand Travel Award i kategorin bästa hotellkedja Sverige. Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och Fürst Scandinavian Research AB.
Ligula växer i Köpenhamn
2019-06-27
Ligula växer i Köpenhamn
Ligula Hospitality Group har tecknat avtal om att genom ett aktieförvärv överta Park Inn Hotel I Köpenhamn. Hotellet ligger i anslutning till den mycket dynamiska och växande Copenhagen Airport. Hotellet har 295 rum, möteslokaler och restauranger. Övertagandet sker per 1 juli 2019.