La Gare by Sofiehof öppnade på nytt i Jönköping i April

Anrika restaurang Sofiehof, beläget i ProfilHotels Savoys lokaler, är en klassisk och välkänd krog i Jönköping. Nu lyfter Ligula Hospitality Group, som driver ProfilHotels och dess restauranger, Sofiehof till en ny dimension, La Gare by Sofiehof.

– ”La Gare är vårt franska bistrokoncept som vi även driver på våra ProfilHotels i Stockholm (ProfilHotels Central) och Malmö (ProfilHotels Garden) och som genomsyras av den franska mat- och dryckeskulturen och den genuina franska bistrokänslan” säger Anna-Karin Norin, konceptchef inom Ligula.

– ”Vi är mycket glada att få nyöppna vår restaurang Sofiehof i ny tappning i form av La Gare by Sofiehof” säger Gunilla Lundberg, General Manager för ProfilHotels Savoy. ”vi är övertygade om att våra hotellgäster och även Jönköpingsborna kommer att hitta hit och njuta av att umgås i skön bistromiljö och franskinspirerad mat och dryck”.

La Gare by Sofiehof öppnar den 28 april och kommer erbjuda allt från lunch till after-work till middagar.

Om ProfilHotels Savoy – La Gare by Sofiehof
ProfilHotels Savoy och La Gare by Sofiehof ägs och drivs av Ligula Hospitality Group Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt som äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver idag 45 hotell på 16 orter i Sverige, sex i Tyskland och i Danmark (Köpenhamn). Hotellverksamheten bedrivs under varumärkena Collection by Ligula, ProfilHotels by Ligula, Apartments by Ligula, Motel L by Ligula och Good Morning Hotels by Ligula. Genom franchiseavtal med Radisson Hotels driver Ligula även fem Radisson Hotels. Läs mer på ligula.se

För mer information, kontakta:

Uwe Löffler, CEO och ägare Ligula Hospitality Group uwe.loffler@ligula.se
eller Anna-Karin Norin, konceptchef Ligula Hospitality Group Ligula Anna-Karin.Norin@ligula.se

Ligula Hospitality Group
2022-03-24

Ligula Hospitality Group | Cornell University
2022-04-25
Ligula Hospitality Group | Cornell University
Ligula Hospitality Group investerar i ett gemensamt certifikat för högre chefer och samtliga hotelldirektörer. Utbildningen är framtagen tillsammans med Cornell University, School of Hotel Administration och genomförs digitalt i deras regi.
2022-02-08
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
2021-12-30
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
Med tanke på rådande omvärldssituation p g a spridningen av Coronaviruset och utifrån våra medarbetare och gästers intresse och säkerhet så har vi här sammanfattat hur Ligula Hospitality Group agerar för att fortsätta sköta och hantera vår dagliga hotelldrift i de länder vi verkar i, d v s Sverige, Danmark och Tyskland.
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
2021-03-08
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
I dessa svåra tider för branschen med pandemi och medföljande restriktioner som slagit hårt mot näringen så växer Ligula Hospitality Group med fler hotell.