– Göteborg den 20 december 2017

Ligula Hospitality Group växer vidare

Ligula har tecknat avtal om två nya hotell som skall uppföras i Lund och Halmstad.

I Lund kommer det bli ett hotell under varumärket Motel L med cirka 260 rum och detta beräknas stå klart under Q2 2020. Hotellet är beläget i Lunds nordöstra delar i den nya stadsdelen Brunnshög med direkt närhet till forskningsanläggningen ESS samt världens starkaste elektronmikroskop MAX IV. E22 samt Lunds kommande spårvägsdragning återfinns intill fastigheten. Stadsdelen kommer innefatta ett varierat utbud av bostäder, kontor och service.

I Halmstad blir det ett hotell under varumärket ProfilHotels med cirka 240 rum och även detta beräknas stå klart under Q2 2020. Hotellet kommer bli ett landmärke i direkt anslutning till nya resecentrum i centrala Halmstad och kommer att få en ny mindre torgyta i anslutning till hotellet. Även nya bostadsprojekt är under uppförande samt kommer att tillskapas i närområdet.

Bägge hotellen utvecklas av Magnolia Bostad tillsammans med Ligula Hospitality Group och byggs på totalentreprenad av Serneke. Ägare till fastigheterna kommer tjänstepensionsbolaget Alecta bli.

”Vi är mycket glada att kunna utöka vår hotellportfölj med dessa två hotell. För vårt varumärke Motel L blir det den tredje etableringen och det första i södra Sverige medan tillkomsten av ett ProfilHotel i Halmstad blir vårt tolfte ProfilHotel. I bägge dessa städer är vi sedan tidigare etablerade och dessa hotell befäster väl vår strategi om utökat erbjudande i de städer vi är närvarande”, säger Uwe Löffler VD för Ligula Hospitality Group.

Ligulas undertecknande av dessa två kontrakt ligger i linje med koncernens expansionsplaner. Ligula har fortsatta planer för Sverige tillsammans med övriga huvudstäder i Norden och Skandinavien. Utöver dessa städer fortsätter Ligula att även analysera större städer i Europa samt andra intressanta nav i världen.

Kontaktperson:

Uwe Löffler, VD Ligula Hospitality Group AB, tel: 0708-11 49 72

Ytterligare tre Good Morning Hotels i Tyskland
2018-10-22
Ytterligare tre Good Morning Hotels i Tyskland
Den 1 november 2018 expanderar det svenska moderbolaget Ligula Hospitality Group AB med ytterligare tre hotell i Tyskland.