Sveriges populäraste hotell: Motel L i Hammarby Sjöstad

Det startade 2014. Nu skriver vi 2017, och uppstickaren Motel L har manövrerat sig upp till positionen som Sveriges populäraste hotell – allt enligt användarna på den populära sajten Tripadvisor.

Liv, puls och design. Det kan vara några av förklaringarna till Motel L-konceptets stora framgångar, och bakgrunden till att hotellet nu toppar Tripadvisors lista över Sveriges populäraste hotell.

Konceptet bygger mycket på färg och form, där designern Lisa Bengtsson varit djupt involverad i arbetet med att inreda hotellets rum, och även den stora, sköna lobbyn som är hela hotellets eget vardagsrum. En stor och inspirerande social yta där både hotellgäster och utomstående kan slå sig ned med en kopp kaffe och gratis wi-fi.

En annan och minst lika viktig förklaring till designhotellets popularitet är troligen den enkla och moderna prissättningen, som alltid baseras på det fasta priset 725 kr per natt vid bokning direkt på ligula.se. Priset gäller för 1-2 personer i dubbelrum, men hotellet erbjuder även familjerum för upp till fyra personer.

Att modellen med rimliga, fasta priser är en framgångsfaktor, understryks av att Motel L i Hammarby Sjöstad hamnar på andra plats i kategorin ”Fynd” hos Tripadvisor.

”Vi har haft en väldigt stark tro på det här konceptet ända sedan lanseringen, och de fina placeringarna i Tripadvisors ranking känns som en bekräftelse på att vi är rätt ute”, säger Uwe Löffler, VD för Ligula Hospitality Group.

I juni 2017 öppnas nästa Motel L-enhet, med 170 rum i direkt anslutning till Älvsjö station och Stockholmsmässan.

För ytterligare information, kontakta Uwe Löffler, VD för Ligula Hospitality Group
uwe.loffler@ligula.se | 0708-11 49 72

Ytterligare tre Good Morning Hotels i Tyskland
2018-10-22
Ytterligare tre Good Morning Hotels i Tyskland
Den 1 november 2018 expanderar det svenska moderbolaget Ligula Hospitality Group AB med ytterligare tre hotell i Tyskland.