Niclas Norman, ny General Manager för ProfilHotels Savoy, Jönköping

Niclas Norman är fr o m sommaren 2022 ny General Manager för Ligula Hospitality Groups ProfilHotels Savoy i Jönköping. Hotellet, som är beläget i centrala Jönköping, har en naturlig plats på hotellmarknaden i staden och inkluderar förutom de 90 hotellrummen, möteslokaler och relaxavdelning även den nygamla restaurangen La Gare by Sofiehof som i många år varit ett populärt tillhåll för både gäster och de boende i Jönköping.

Niclas Norman som nu axlar rollen som General Manager är en erfaren hotelier som jobbat inom hotellbranschen i många år, bl a centralt inom Scandic Hotels med försäljning samt i ledande positioner för bl a Lofsdalens Fjällhotell, Quality Hotel Selma Lagerlöf och senast på Römskog Spa&Resort i Norge. Utöver detta har Niclas även drivit båtcharter i Grekland!

”Det är jätteroligt att driva fina ProfilHotels Savoy, hotellet har en gedigen grund och många kunniga och lojala medarbetare som vi nu kraftsamlar för att ta oss till nästa steg. En av våra stora utmaningar är att få både våra gäster och Jönköpingsborna att prova på vår nyöppnade restaurang La Gare by Sofiehof som vi tror mycket på.”

Vi ställde några snabba frågor till Niclas:

– Vad gillar du mest med att arbeta i hotellbranschen?

Mötet med människor och att det finns så många anledningar till varför man bor på hotell.

– Vad är det bästa med att få vara General Manager?

Jag får arbeta med kreativa människor och jag får göra vistelsen för vår gäst till den bästa genom att ge dem en trivsam upplevelse hos oss.

– Varför skall man boka in ett möte eller boende på ProfilHotels Savoy?

ProfilHotels Savoy har mycket av det lilla extra som du inte får på andra hotell i dag. Det ingår kaffe, te och Ramlösa på hotellrummet samt en fantastisk frukost där vi använder mycket närproducerade och ekologiska produkter.

– Om du fick välja vem du vill, i hela världen, vem skulle du då vilja äta hotellfrukost med?

Oj, det var en svår fråga! Jag skulle vilja ha ett fullt bord med härliga och spännande personer. Men om vi ska säga en så tar jag Barack Obama. En oerhört spännande man.

Ligula Hospitality Group är moderbolag i en privatägd koncern i stark tillväxt som äger, förvaltar och utvecklar varumärken och koncept inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver idag 34 hotell på 16 orter i Sverige, sex hotell i Tyskland och fem hotell i Danmark (Köpenhamn), totalt 45 hotell. Hotellverksamheten bedrivs under varumärkena Collection by Ligula, ProfilHotels by Ligula, Apartments by Ligula, Motel L by Ligula och Good Morning Hotels by Ligula. Genom franchiseavtal med Radisson Hotels driver Ligula även fem Radisson Hotels. Läs mer på www.ligula.se

Över 30 år av trogen tjänst
2024-05-24
Över 30 år av trogen tjänst
Under Ligulas kick-off i februari 2024 välkomnades två uppskattade medarbetare upp på scen av VD Uwe Löffler för att hedras för sina över 30 år av trogen tjänst inom företaget.
Helene Holmgren, ny general manager Profilhotels Aveny, Umeå
2024-05-24
Helene Holmgren, ny general manager Profilhotels Aveny, Umeå
Helene Holmgren är sedan i vintras ny General Manager för ProfilHotels Aveny. Hotellet, som är beläget i centrala Umeå, har en stark lokal anknytning med en lång historia på stadens hotellmarknad.
Helen Persson, ny HR & Sustainability Manager på Ligula Hospitality Group
2023-12-15
Helen Persson, ny HR & Sustainability Manager på Ligula Hospitality Group
Helen Persson är från och med i höstas ny HR & Sustainability Manager för Ligula Hospitality Group. I denna breda och centrala roll ansvarar Helen för såväl Ligulas hållbarhetsarbete, employer branding och andra viktiga HR- och lönerelaterade frågor.
Andréas Johansson, ny General Manager ProfilHotels President, Norrköping
2023-06-27
Andréas Johansson, ny General Manager ProfilHotels President, Norrköping
Andréas Johansson är fr o m i våras ny General Manager för Ligula Hospitality Groups ProfilHotels President i Norrköping. Hotellet, som är beläget i centrala Norrköping, har en naturlig plats på hotellmarknaden i staden där färgstark design och teknik fått samverka för att skapa en modern och trivsam miljö.
2022-12-06
Annelie Persson, ny General Manager ProfilHotels Aveny, Umeå
Annelie som nu axlat rollen som General Manager har bott en hel del utomlands där hon också drivit hotell. Hon har många års erfarenhet från resenäringen bland annat från regional turismutveckling, SRF (Svenska resebranschföreningen) och från resebyråverksamhet.