Grand Travel Award nominering

Ligula Hospitality Group är glada över att vara nominerade till Grand Travel Award i kategorin bästa hotellkedja Sverige. Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och Fürst Scandinavian Research AB. Festligheterna äger rum på Grand Hôtel i Stockholm den 13e februari 2020 då också den prestigefyllda utmärkelsen delas ut.

Läs intervju med vår vd och ägare Uwe Löffler om 2019 i Travel News  2020-01-20.

Inför GTA: ”Vi är de enda som lanserat ett nytt hotellkoncept i Sverige på många år”

Ligula Hospitality Group är en privatägd hotellkoncern med säte i Göteborg och med 40 hotell i Sverige, Danmark samt Tyskland. Gruppen omfattar runt 5 075  rum fördelat på 6 varumärken. I pipeline och under förhandling är ytterligare mer än 1 000 rum som kommer att tillföras under 2020-2021. Koncernen omsätter 2019 cirka 1,1 miljarder SEK med runt 1 000 anställda och fokuserar på att vara den hotellgrupp som ser till hela intressentgruppens behov.

Alla varumärken drivs efter Ligula’s grundkoncept ” The Art of Hotel Living” med detaljer i fokus.

Läs mer på Ligula.se/om-ligula

Helen Persson, ny HR & Sustainability Manager på Ligula Hospitality Group
2023-12-15
Helen Persson, ny HR & Sustainability Manager på Ligula Hospitality Group
Helen Persson är från och med i höstas ny HR & Sustainability Manager för Ligula Hospitality Group. I denna breda och centrala roll ansvarar Helen för såväl Ligulas hållbarhetsarbete, employer branding och andra viktiga HR- och lönerelaterade frågor.
Andréas Johansson, ny General Manager ProfilHotels President, Norrköping
2023-06-27
Andréas Johansson, ny General Manager ProfilHotels President, Norrköping
Andréas Johansson är fr o m i våras ny General Manager för Ligula Hospitality Groups ProfilHotels President i Norrköping. Hotellet, som är beläget i centrala Norrköping, har en naturlig plats på hotellmarknaden i staden där färgstark design och teknik fått samverka för att skapa en modern och trivsam miljö.
2022-12-06
Annelie Persson, ny General Manager ProfilHotels Aveny, Umeå
Annelie som nu axlat rollen som General Manager har bott en hel del utomlands där hon också drivit hotell. Hon har många års erfarenhet från resenäringen bland annat från regional turismutveckling, SRF (Svenska resebranschföreningen) och från resebyråverksamhet.
2022-11-14
Nathalie Ufer Weichl, ny General Manager ProfilHotels Riddargatan, Stockholm
Nathalie Ufer Weichl är sedan augusti ny General Manager för ProfilHotels Riddargatan i Stockholm. ProfilHotels Riddargatan är med sina 78 rum en liten hotellpärla i centrala Stockholm som Ligula drivit i 20 år.
2022-11-11
Niclas Norman, ny General Manager för ProfilHotels Savoy, Jönköping
Niclas Norman är fr o m sommaren 2022 ny General Manager för Ligula Hospitality Groups ProfilHotels Savoy i Jönköping.