Grand Travel Award nominering

Ligula Hospitality Group är glada över att vara nominerade till Grand Travel Award i kategorin bästa hotellkedja Sverige. Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och Fürst Scandinavian Research AB. Festligheterna äger rum på Grand Hôtel i Stockholm den 13e februari 2020 då också den prestigefyllda utmärkelsen delas ut.

Läs intervju med vår vd och ägare Uwe Löffler om 2019 i Travel News  2020-01-20.

Inför GTA: ”Vi är de enda som lanserat ett nytt hotellkoncept i Sverige på många år”

Ligula Hospitality Group är en privatägd hotellkoncern med säte i Göteborg och med 40 hotell i Sverige, Danmark samt Tyskland. Gruppen omfattar runt 5 075  rum fördelat på 6 varumärken. I pipeline och under förhandling är ytterligare mer än 1 000 rum som kommer att tillföras under 2020-2021. Koncernen omsätter 2019 cirka 1,1 miljarder SEK med runt 1 000 anställda och fokuserar på att vara den hotellgrupp som ser till hela intressentgruppens behov.

Alla varumärken drivs efter Ligula’s grundkoncept ” The Art of Hotel Living” med detaljer i fokus.

Läs mer på Ligula.se/om-ligula

Ligula Hospitality Group | Cornell University
2022-04-25
Ligula Hospitality Group | Cornell University
Ligula Hospitality Group investerar i ett gemensamt certifikat för högre chefer och samtliga hotelldirektörer. Utbildningen är framtagen tillsammans med Cornell University, School of Hotel Administration och genomförs digitalt i deras regi.
2022-02-08
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
2021-12-30
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
Med tanke på rådande omvärldssituation p g a spridningen av Coronaviruset och utifrån våra medarbetare och gästers intresse och säkerhet så har vi här sammanfattat hur Ligula Hospitality Group agerar för att fortsätta sköta och hantera vår dagliga hotelldrift i de länder vi verkar i, d v s Sverige, Danmark och Tyskland.
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
2021-03-08
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
I dessa svåra tider för branschen med pandemi och medföljande restriktioner som slagit hårt mot näringen så växer Ligula Hospitality Group med fler hotell.