Grand Travel Award nominering

Ligula Hospitality Group är glada över att vara nominerade till Grand Travel Award i kategorin bästa hotellkedja Sverige. Grand Travel Award är ett samarbete mellan Travel News och Fürst Scandinavian Research AB. Festligheterna äger rum på Grand Hôtel i Stockholm den 13e februari 2020 då också den prestigefyllda utmärkelsen delas ut.

Läs intervju med vår vd och ägare Uwe Löffler om 2019 i Travel News  2020-01-20.

Inför GTA: ”Vi är de enda som lanserat ett nytt hotellkoncept i Sverige på många år”

Ligula Hospitality Group är en privatägd hotellkoncern med säte i Göteborg och med 40 hotell i Sverige, Danmark samt Tyskland. Gruppen omfattar runt 5 075  rum fördelat på 6 varumärken. I pipeline och under förhandling är ytterligare mer än 1 000 rum som kommer att tillföras under 2020-2021. Koncernen omsätter 2019 cirka 1,1 miljarder SEK med runt 1 000 anställda och fokuserar på att vara den hotellgrupp som ser till hela intressentgruppens behov.

Alla varumärken drivs efter Ligula’s grundkoncept ” The Art of Hotel Living” med detaljer i fokus.

Läs mer på Ligula.se/om-ligula

Förstärkta hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell under Ligula Hospitality Group
2020-08-20
Ligula Hospitality Group med sina 40 hotell i Sverige, Danmark och Tyskland har sedan i våras förstärkt sina hygien- och säkerhetsåtgärder på samtliga hotell i kedjan.