Två Motel L på Fem i topp-listan över Stockholms bästa hotell

Motel L Hammarby Sjöstad och Motel L Älvsjö hör till Stockholms fem bästa hotell, i alla fall om våra gäster får bestämma. Detta enligt Veckans Affärer och hotellbokartjänsten hotels.com

Stockholm är ett av Europas mest populära resmål, med sitt unika läge mitt mellan Mälaren och Östersjön. Det finns många hotell att välja på i vår huvudstad och därför är vi extra glada över att så många väljer att bo hos oss.

”Vi har haft en väldigt stark tro på det här konceptet ända sedan lanseringen – modern design och hög kvalitet till ett bra pris. Att våra gäster har placerat båda våra Motel L på listan över Stockholms fem bästa hotell är ett kvitto på att vi är rätt ute”, säger Ligula Hospitality Groups VD Uwe Löffler.

Läs mer om utmärkelsen här >

Om Motel L

Motel L är ett relativt nystartat koncept. Det första hotellet, Motel L Hammarby Sjöstad, slog upp sina portar 2014 i det trendiga Hammarby Sjöstad i Stockholm. Tre år senare öppnades ett andra Motel L i Älvsjö, nära Stockholmsmässan. Ett tredje är på väg i universitetsstaden Lund, planeras att öppnas 2020.

Konceptet bygger på färg, form och kvalitet i kombination med bra priser. Bland annat har designern Lisa Bengtsson varit väldigt delaktig i inredningen på hotellen, i allt från hotellrummen till den rymliga, caféliknande lobbyn – även kallad hotellets ”vardagsrum”. En annan minst lika viktig aspekt är det fördelaktig, fasta priset på 725 kr per natt för ett dubbelrum för två vid bokning på egna hemsidan Ligula.se

För ytterligare information, kontakta Uwe Löffler, VD för Ligula Hospitality Group
uwe.loffler@ligula.se | 0708-11 49 72

Ligula Hospitality Group AB är moderbolag i en koncern som äger, förvaltar och utvecklar koncept och varumärken inom hotell- och restaurangnäringen. Vi driver hotellverksamhet under varumärkena ProfilHotels, Collection by Ligula, Good Morning Hotels, Motel L och Apartments by Ligula. Dessutom är vi franchisetagare till två enheter i kedjan Park Inn by Radisson. I anslutning till hotellen driver vi också restaurangverksamhet under varumärken som Pipes of Scotland, La Gare, Plaza Grill, The Side Bar, Angelini, The Library Bar och Sofiehof.

Motel L Hammarby Sjöstad Motel L Älvsjö
Motel L Hammarby Sjöstad är beläget i Stockholms uppstickarområde Hammarby Sjöstad och har nya Carnegiebryggeriet som granne, samt närhet till Globen, Tele 2 Arena och Södermalm en kort promenad bort. På tio minuter är du inne i Stockholm city – finns flera färdsätt att välja mellan. Motel L Älvsjö ligger precis som namnet antyder, i Älvsjö med Stockholmsmässan en kort promenad bort. Älvsjö station är bara 300 meter bort, och från stationen är du inne i Centralstationen på 10 minuter med pendeltåg.
Öppnade 2014  Öppnade somamren 2017
Erbjuder 226 rum  Erbjuder 169 rum
Har även 34 lägenheter för långtdisuthyrning via Apartments by Ligula.  Parkering finns.
Parkeringsgarage finns.  Bra förbindelser – bussar och pendeltåg.
Tvärbanan (spårvagn) stannar precis utanför hotellet, hållplats Mårtensdal.  Frukost ingår när du bokar via vår hemsida Ligula.se
Båtar går till och från området (bl.a gratisfärja till Södermalm)  WiFi finns tillgängligt utan extra kostnad på hela hotellet.
Frukost ingår när du bokar via vår hemsida Ligula.se
WiFi finns tillgängligt utan extra kostnad på hela hotellet.
Ligula Hospitality Group | Cornell University
2022-04-25
Ligula Hospitality Group | Cornell University
Ligula Hospitality Group investerar i ett gemensamt certifikat för högre chefer och samtliga hotelldirektörer. Utbildningen är framtagen tillsammans med Cornell University, School of Hotel Administration och genomförs digitalt i deras regi.
2022-02-08
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
2021-12-30
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
Med tanke på rådande omvärldssituation p g a spridningen av Coronaviruset och utifrån våra medarbetare och gästers intresse och säkerhet så har vi här sammanfattat hur Ligula Hospitality Group agerar för att fortsätta sköta och hantera vår dagliga hotelldrift i de länder vi verkar i, d v s Sverige, Danmark och Tyskland.
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
2021-03-08
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
I dessa svåra tider för branschen med pandemi och medföljande restriktioner som slagit hårt mot näringen så växer Ligula Hospitality Group med fler hotell.