Bokningsvillkor

– för individuella bokningar hos Ligula Hospitality Group

Villkor för boende

Vid bokning på Internet skickas en bokningsbekräftelse per e-post till den adress som angivits vid bokningstillfället. Vid incheckning ska bokningsbekräftelsen kunna uppvisas på förfrågan. Det är gästens ansvar att kontrollera så att bokningsuppgifterna på bokningsbekräftelsen stämmer. Är något felaktigt är det gästens ansvar att kontakta hotellet snarast möjligt för rättelse.

Åldersgräns: För att boka ett rum på något av Ligula Hospitality Groups hotell måste du vara minst 18 år fyllda. För boende som är yngre än 18 år krävs det att förälder, målsman eller annan ansvarig person över 18 år bor på hotellet samtidigt. Om du bokar rum åt någon som är under 18 år, hålls du ansvarig för den minderåriga, oavsett om du själv bor i rummet eller inte.

Avbokning / ändring / betalning

Alla förfrågningar gällande ändring eller avbokning av en befintlig bokning ska ske via e-post till hotellet. Här kan du läsa om villkor och vad som gäller för just din bokning. 

Villkor för Fully Flexible Rates

Vistelsen betalas i sin helhet vid ankomst till hotellet. Bokningen kan ändras eller avbokas fram till klockan 14.00 på ankomstdagen (lokal tid) utan extra kostnad. 

Villkor för avtalspriser

Vistelsen betalas i sin helhet vid ankomst till hotellet. Bokningen kan ändras eller avbokas fram till klockan 18.00 på ankomstdagen (lokal tid) utan extra kostnad, om ej annat avtalats.

Sen incheckning?

Garantera din bokning genom att uppge betalinformation, så håller vi ditt rum hela natten. Om du inte har möjlighet att lämna garanti kan ditt rum komma att släppas till försäljning klockan 14.00 på ankomstdagen (lokal tid).  

Vid sen avbokning eller vid utebliven ankomst på garanterade bokningar debiteras 100 procent av värdet på den första natten.   

Villkor för kampanjpriser och boka tidigt-rabatter

Betal- eller kreditkort debiteras i samband med bokning.  Av- och ombokning kan ske kostnadsfritt upp till 24 timmar efter genomförd bokning. Korrespondens skall ske via e-post till hotellet.  

24 timmar efter bokningstillfället kan ingen ändring, ombokning eller avbokning ske. Ingen del av det förskottsbetalade beloppet återfås vid senare avbokning än ovan nämnda frist. Rummet är garanterat för sen ankomst.

Incheckning / utcheckning

Incheckning är från klockan 15.00 på samtliga Profilevents AB, Cochleari AB, Parcere AB, Gravis AB, Loeffler Hospitality AB, Markgraf ApS, Mercur Hotel ApS, Copenhagen Star ApS, Globetrotter Hotel ApS, Ligula Germany Gmbh. Receptionen är bemannad dygnet runt alla dagar i veckan. Eventuella synpunkter och anmärkningar på rummen meddelas till receptionisten snarast efter incheckning.  

Utcheckning på samtliga ProfilHotels, Motel L och samtliga Good Morning Hotels är innan kl 12 på avresedagen, utcheckning på Ronnums Herrgård är innan kl 12 på vardagar och kl 11 på helger. Vid senare utcheckning, vänligen kontakta receptionen för eventuell tilläggsavgift.

Skadegörelse / rökning / droger

Gästen eller den betalningsansvarige för rummet är ansvarig för eventuell skada på rum, utrustning eller lokaler tillhörande hotellet, till följd av oansvarigt uppträdande.

Om en gäst bryter mot rökförbudet har hotellet rätt att kräva kompensation för de eventuella kostnader som uppstår.

Användning av Lustgas och liknande gaser

Användning av lustgas (N2O) och andra typer av gaser, t ex torrschampo, blir allt vanligare. Dessa gaser tillåts ej i våra allmänna ytor eller på våra hotellrum. Lustgaspatroner och liknande gaspatroner klassas som farligt avfall vilket innebär att vi kommer debitera gästen / den betalningsansvarige en extra avgift för de gäster som lämnar kvar denna typ av gaspatroner.

Om en gäst påträffas med lustgas eller annan berusningsgas kommer gästen ombedjas lämna hotellet.

Ansvar för egendom

Hotellet ansvarar inte för egendom som förvaras i hotellrum eller i hotellets lokaler.    

Hotellet har rätt att neka boende

Hos oss sover och vilar människor på dygnets alla timmar. Det är därför viktigt att, under alla tidpunkter på dygnet, visa hänsyn och inte prata högt, skrika eller springa i korridorerna. Av denna anledning, samt för personalens och gästernas säkerhet förbehåller vi oss rätten att neka boende. Skäl för vårt beslut kan vara uppförande och/eller fysiska/psykiska tillstånd som stör eller skapar oro bland de andra gästerna eller att full betalning för boendet inte kan erläggas.    

Force Majeure

Strejk, lockout, eldsvåda, explosion, krig eller liknande krigstillstånd, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför hotellets kontroll, berättigar hotellet att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd.      

Övrigt

Trots att alla ansträngningar görs för att se till att information på vår webbplats är aktuell och korrekt, kan hotellet inte påta sig något ansvar för eventuella förluster som direkt eller indirekt har uppstått till följd av användningen av denna information och/eller vår hemsida.