!
Information om corona (covid-19)
Läs mer >

Bokningsvillkor

– för individuella bokningar hos Ligula Hospitality Group

Villkor för boende

Vid bokning på Internet skickas en bokningsbekräftelse per e-post till den adress som angivits vid bokningstillfället. Vid incheckning ska bokningsbekräftelsen kunna uppvisas på förfrågan. Det är gästens ansvar att kontrollera så att bokningsuppgifterna på bokningsbekräftelsen stämmer. Är något felaktigt är det gästens ansvar att kontakta hotellet snarast möjligt för rättelse.

Åldersgräns: För att boka ett rum på något av Ligula Hospitality Groups hotell måste du vara minst 18 år fyllda. För boende som är yngre än 18 år krävs det att förälder, målsman eller annan ansvarig person över 18 år bor på hotellet samtidigt. Om du bokar rum åt någon som är under 18 år, hålls du ansvarig för den minderåriga, oavsett om du själv bor i rummet eller inte.

Avbokning / ändring / betalning

Alla förfrågningar gällande ändring eller avbokning av en befintlig bokning ska ske via e-post till hotellet.

Villkor för Fully Flexible Rates och avtalspriser

Vistelsen betalas i sin helhet vid ankomst till hotellet. Bokningen kan ändras eller avbokas fram till klockan 18.00 på ankomstdagen (lokal tid) utan extra kostnad. 

Sen incheckning?

Garantera din bokning genom att uppge betalinformation, så håller vi ditt rum hela natten. Om du inte har möjlighet att lämna garanti kan ditt rum komma att släppas till försäljning klockan 18.00 på ankomstdagen (lokal tid).  

Vid sen avbokning eller vid utebliven ankomst på garanterade bokningar debiteras 100 procent av värdet på den första natten.   

Villkor för kampanjpriser och boka tidigt-rabatter

Betal- eller kreditkort debiteras i samband med bokning.  Av- och ombokning kan ske kostnadsfritt upp till 24 timmar efter genomförd bokning. Korrespondens skall ske via e-post till hotellet.  

24 timmar efter bokningstillfället kan ingen ändring, ombokning eller avbokning ske. Ingen del av det förskottsbetalade beloppet återfås vid senare avbokning än ovan nämnda frist. Rummet är garanterat för sen ankomst.

Incheckning / utcheckning

Incheckning är från klockan 15.00 på samtliga ProfilHotels, Motel L samt Ronnums Herrgård. Samtliga Good Morning Hotels har incheckning från kl 14. Receptionen är bemannad dygnet runt alla dagar i veckan. Eventuella synpunkter och anmärkningar på rummen meddelas till receptionisten snarast efter incheckning.  

Utcheckning på samtliga ProfilHotels, Motel L och samtliga Good Morning Hotels är innan kl 12 på avresedagen, utcheckning på Ronnums Herrgård är innan kl 12 på vardagar och kl 11 på helger. Vid senare utcheckning, vänligen kontakta receptionen för eventuell tilläggsavgift.

Skadegörelse / rökning på rummet 

Gästen eller den betalningsansvarige för rummet är ansvarig för eventuell skada på rum, utrustning eller lokaler tillhörande hotellet, till följd av oansvarigt uppträdande.

Samtliga gästrum inom Ligula Hospitality Group är rökfria och överträdelse kommer att debiteras gästen med SEK 2 100 för saneringskostnad.

Ansvar för egendom

Hotellet ansvarar inte för egendom som förvaras i hotellrum eller i hotellets lokaler.    

Hotellet har rätt att neka boende

Hos oss sover och vilar människor på dygnets alla timmar. Det är därför viktigt att, under alla tidpunkter på dygnet, visa hänsyn och inte prata högt, skrika eller springa i korridorerna. Av denna anledning, samt för personalens och gästernas säkerhet förbehåller vi oss rätten att neka boende. Skäl för vårt beslut kan vara uppförande och/eller fysiska/psykiska tillstånd som stör eller skapar oro bland de andra gästerna eller att full betalning för boendet inte kan erläggas.    

Force Majeure

Strejk, lockout, eldsvåda, explosion, krig eller liknande krigstillstånd, väsentliga inskränkningar i leveranser eller andra omständigheter utanför hotellets kontroll, berättigar hotellet att häva avtalet utan skyldighet att utge skadestånd.      

Övrigt

Trots att alla ansträngningar görs för att se till att information på vår webbplats är aktuell och korrekt, kan hotellet inte påta sig något ansvar för eventuella förluster som direkt eller indirekt har uppstått till följd av användningen av denna information och/eller vår hemsida.

 

Information om gällande säkerhetsrutiner för samtliga hotell inom Ligula Hospitality Group med hänsyn till den rådande situationen med Coronaviruset

Senast uppdaterad 2020-05-25

Med tanke på rådande omvärldssituation p g a spridningen av Coronaviruset Covid-19 och utifrån våra medarbetare och gästers intresse och säkerhet så har vi här sammanfattat hur Ligula Hospitality Group agerar för att fortsätta sköta och hantera vår dagliga hotelldrift i de länder vi verkar i, d v s Sverige, Danmark och Tyskland.

Vi följer noggrant rekommendationerna från respektive land och dess hälsomyndigheter.

Samtliga 40 hotell inom Ligula Hospitality Group följer rekommendationer, instruktioner och råd från hälsomyndigheterna i de tre länder där vi verkar (i Sverige följs Folkhälsomyndighetens råd). Medarbetarna och våra hotellgästers säkerhet är vår högsta prioritet i alla lägen.

Alla 40 hotell håller öppet som vanligt, i en del fall med begränsad omfattning, bl a med begränsade restaurangverksamhet. Vi är extra uppmärksamma på den löpande hygienen och har bl a förstärkt följande:

  • Vi har utökat våra städrutiner, d v s vi städar oftare
  • Gott om handsprit och tvål är en självklarhet
  • Alla medarbetare som jobbar med livsmedel använder handskar
  • Frukost serveras som a la carte eller i frukostpåse
  • Vi tar ej i hand utan hälsar på avstånd
  • Medarbetare med förkylningssymptom stannar hemma

Vi tar hand om våra gäster och våra medarbetare på bästa möjliga sätt och är mycket måna om att alla ska må så bra som möjligt.

Avbokningar

Avseende avbokningsregler följer vi och våra hotell ordinarie avbokningsregler utfärdade av respektive lands branschförening. Resenärer bosatta i länder med reseförbud utfärdade av respektive lands myndighet tillåts därmed avboka utan restriktioner.

Bokningar gjorda t o m 30 juni 2020 med ankomst senast 31 augusti 2020, bokade via vår hemsida ligula.se eller direkt med respektive hotell via mail eller telefon, kan oavsett bokningsvillkor ombokas 24 timmar innan ankomst till annat datum tre månader fram i tiden. Eventuell avvikelse i pris regleras vid ankomst på aktuellt hotell.

Bokningar gjorda via Online Travel Agencys, t ex Expedia, Bookings.com etc hänvisar vi till dem för eventuella av- eller ombokningar.

Gällande bokningar av möten och konferenser så gäller även här våra ordinarie avbokningsregler som du hittar på din bokningsbekräftelse. För att av- eller omboka ett möte, kontakta aktuellt hotell.

Vill du boka en eller flera hotellnätter eller ett möte eller så kontakta aktuellt hotell eller gör en förfrågan via vår hemsida ligula.se/moten. Du kan även maila sales@ligula.se så kontaktar vi dig.

Vi som jobbar inom Ligula Hospitality Group och alla våra 40 hotell önskar som alla andra att den besvärliga situationen p g a coronaviruset snart ska vara ett minne blott – men fram till dess fortsätter vi som vi alltid gör, ”business as usual” så gott det går med att våra gäster ska få en så positiv och bekymmerslös vistelse som möjligt.

Kontaktperson:

Åsa Lilja, Commercial Director

asa.lilja@ligula.se