Vi följer noggrant rekommendationerna från respektive land och dess hälsomyndigheter.

Samtliga 45 hotell inom Ligula Hospitality Group följer rekommendationer, instruktioner och råd från hälsomyndigheterna i de tre länder där vi verkar (i Sverige följs Folkhälsomyndighetens råd). Medarbetarna och våra hotellgästers säkerhet är vår högsta prioritet i alla lägen.

Vi är alltid uppmärksamma på att följa våra noggrant utformade städ- och hygienrutiner. Handsprit finns alltid tillgängligt och självklart stannar våra medarbetare hemma om dom har förkylningssymtom.

Avbokningar

Bokningar gjorda på ligula.se är tillsvidare om- och avbokningsbara fram till ankomstdagen kl 14.00. Avseende avbokningsregler från externa försäljningskanaler (t ex Booking.com) hänvisar vi till respektive försäljningskanals om- och avbokningsregler samt att vi följer instruktionerna från respektive lands branschföreningar och myndigheter.

Gällande bokningar av möten och konferenser så gäller de avbokningsregler som finns på bokningsbekräftelsen. För att av- eller omboka ett möte, kontakta aktuellt hotell.

Vill du boka en eller flera hotellnätter eller ett möte, kontakta aktuellt hotell eller gör en förfrågan via vår hemsida ligula.se/moten. Du kan även maila sales@ligula.se så kontaktar vi dig.

Ligula Hospitality Group med sina 45 hotell önskar som alltid alla gäster välkomna och vi kommer göra vårt allra bästa för att våra gäster ska få en så positiv och bekymmerslös vistelse som möjligt.

Ligula Hospitality Group:
Åsa Lilja, Commercial Director
asa.lilja@ligula.se

Ligula Hospitality Group | Cornell University
2022-04-25
Ligula Hospitality Group | Cornell University
Ligula Hospitality Group investerar i ett gemensamt certifikat för högre chefer och samtliga hotelldirektörer. Utbildningen är framtagen tillsammans med Cornell University, School of Hotel Administration och genomförs digitalt i deras regi.
2022-02-08
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
2021-12-30
INFORMATION OM SÄKERHETSRUTINER GÄLLANDE COVID
Med tanke på rådande omvärldssituation p g a spridningen av Coronaviruset och utifrån våra medarbetare och gästers intresse och säkerhet så har vi här sammanfattat hur Ligula Hospitality Group agerar för att fortsätta sköta och hantera vår dagliga hotelldrift i de länder vi verkar i, d v s Sverige, Danmark och Tyskland.
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
2021-03-08
Ligula Hospitality Group utökar sitt hotellbestånd
I dessa svåra tider för branschen med pandemi och medföljande restriktioner som slagit hårt mot näringen så växer Ligula Hospitality Group med fler hotell.